Rabu, 4 Disember 2013

Papan Impian - Visi Anda


Tidak lama lagi masuk lah tahun baru 2014. Kebiasaan nya, bila nak masuk tahun baru ini, ramai orang akan bertanya apa azam kita bagi tahun baru ini. Maka terkebil-kebil lah kita nak menjawabnya. Lazimnya kita mula berfikir nak buat itu lah, nak buat ini lah. Bila masuk tahun baru saja, masa mula berjalan detik demi detik. Dari hari tukar ke hari. Bulan tukar ke bulan. Sedikit-sedikit azam yang kita tanam dalam fikiran mula pudar atau hilang satu persatu . Itulah Abang Ngah alami. Syukur alhamdulilah, Allah swt telah memberi ilham setelah menjumpa rahsia untuk menjayakan apa yang kita kehendaki. Untuk permudahkan untuk mencapai apa impian yang diingini, Abang Ngah telah sediakan satu Papan Impian (Vision board) apa yang Abang Ngah kehendaki. Orang-orang kaya dan berjaya telah mengunakan teknik ini sejak sekian lama.

Pada Papan Impian itu, Abang Ngah letakkan gambar dan di hayati setiap hari. Contoh Abang Ngah nak beli sebuah kereta. Maka Abang Ngah lekatkan gambar sebuah kereta idaman dan di tampal pada kadboard tadi. Kadboard mengandungi gambar kereta ini, abang ngah melihatnya setiap hari sambil seolah-olah abang Ngah bayangkan sudah mendapat kereta tadi sambil mengucap syukur alhamdulilah. Dari saat ini minda gelombang otak kita akan mula berkerja bagaimana untuk mendapatkan kereta tadi dengan syarat bersabar dan bekerja bersungguh-sungguh mendapatkannya.

Ayuh, mulakan buat satu Papan Impian untuk Anda, nak melancong, berkahwin, beli smartphone, jam tangan, kasut berjenama, Android, Power Bank dan lihatlah keajaiban akan berlaku asalkan bersabar, bertawakal dan bekerja bersungguh-sungguh.

Sekian selamat mencuba asalkan tidak cepat berputus asa. Pasti Anda meloncat kegembiraan setelah mendapat apa yang di idamkan selari apa yang ditulis dalam Papan Impian.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan