Selasa, 17 Disember 2013

Utamakan Kesihatan

Assalamualaikum kawan-kawan. Inilah Papan Impian pertama Abang Ngah. Impian yang paling utama adalah kesihatan. Tanpa kesihatan yang sihat akan menganggu pergerakan seharian kita. Syukur alhamdulilah, Allah memberikan kesihatan yang baik pada abang ngah dan keluarga. Selepas kita mendapat kesihatan yang baik, kita membuat amalan ibadah dengan sebaik mungkin. Tinggalkan yang mungkar dan membuat apa yang disuruh. Dari situ kita munajat kepadanya, apa yang kita mahu asalkan perkara yang baik-baik. Setakat ini Allah telah perkenankan beberapa perkara apa yang abang ngah inginkan seperti anak lulus dalam peperiksaan dan pergi makan angin bersama keluarga serta dapat beberapa barang kecil yang abang ngah mahu. Untuk impian yang tinggi-tinggi Allah belum perkenankan lagi. Kalau ada rezeki abang ngah akan pergi ke negara Singapura pada tahun 2014 seperti terdapat dalam Papan Impian. Teringin sangat nak melawat Sentosa Island sebab sudah lama tidak kesana. Ini telah pun masuk dalam perbincangan awal dengan seorang kawan ofis yang bekerja di Johor bahru. Dia pun teruja nak pergi bersama bila abang ngah nyatakan hasrat itu. Kepada kawan-kawan yang semakin bertambah untuk melihat blog ini abang ngah mengucapkan ribuan terima kasih. Walaupun berada di alam maya abang ngah, mendoakan anda semua  berjaya dunia, akhirat dan diberi limpahan rezeki. Waasalam.

(Firman Allah swt seperti terdapat dalam Surah Adz-Dzariat Ayat:22-23)

"Dan di langit terdapat (sebab-sebab) rezeki kamu dan terdapat pula apa-apa yang dijanjikan kepada kamu. Maka demi Tuhan di langit dan bumi, sesungguhnya yang dijanjikan itu adalah benar-benar (akan terjadi) seperti kamu dapat berkata-kata".

To my friends at international cloud thanking you  for visiting my blog. I have learn many things about The Secret from the basic. Thank you so much to all my friend anywhere you are, for sharing and posting all the article about THE SECRET that are very useful for me. At first I'm so scare to take first step. But I start reading, diging and diging. It slowly began changing all my entire life. In Islam thought, we must thinks positive, in what ever situation we are facing for. I'm truly said, to transform our life its not very easy task. But when the first step we take, its will finish at thousand mile stone away. To share with you, I have made a Vision Board for my daughter that is still study at the college. She is very happy with it. I hope it will give fruit full result.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan